marți, 3 ianuarie 2012

Oul și găina stresată

Am urmărit ieri (din greșeală) știrile de la teveu. Și printre omoruri/violuri/politică aud o știre care spunea ceva despre găini stresate. Am zis că nu aud eu bine și am urmărit știrea să văd dacă eu am înnebunit sau ei. Normal, curioasă din fire, mă duc să-mi bag nasul în frigider, să văd eu de care ouă am. Și constat cu stupoare că toate ouăle mele sunt produsul unor găini stresate. Toate codate cu 3 :)). 
Ca să o iau de la început, tăti oole tre' să înceapă cu un număr distinctiv: 0, 1, 2, sau  3, în funcție de creșterea și hrana lor. 0 însemnă că micile înaripate au fost crescute ecologic (baftă la găsit un ou cu 0 pe el), 1 înseamnă că oul provine de la găini crescute în aer liber, dar hrana lor nu-i neapărat ecologică, 2 zice că ouăle provin de la găini crescute în ferme/ hale, la sol și sunt hrănite cu furaje clasice și 3 însemnă că ouăle provin de la găini crescute în baterii (cuști). 
Știrea mega-interesantă zice așa: "Începând cu data de 1 ianuarie 2012, ouăle provenite de la găinile crescute în cuști neîmbunătățite nu se mai dau spre consum public, ci se dirijează direct spre industrializare sau distrugere, urmărindu-se cu strictețe trasabilitatea acestora, pentru a nu putea fi comercializate pentru consumul public şi se vor putea comercializa ouăle marcate cu codul „3” provenite numai de la găini crescute în cuşti îmbunătățite, conform standardelor comunitare", precizează ANSVSA.
Și, ca la orice vorbă spusă aci la noi în Românica, tre' să vină și critica. Iat-o:"Calitatea unui ou este dată de mâncarea ce o primește găina. Cu cât hrana este de o calitate mai bună, cu atât gălbenușul și albușul sunt mai bune, iar faptul că găinile stau în baterii nu le permite să se miște prea mult și atunci nici să facă efort, nu consumă energie și deci nu pot fi stresate", declară dr. Octavian Popescu, șef Direcția Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor.
Da' lasă, că în toată chestia asta e și o fază amuzantă. Tom Vesey (unu...) zice că: „Și stresul la găini este o chestiune foarte gravă, pentru că găinile se stresează mai mult ca să facă un ou de mari dimensiuni. Ar fi o soluție mai miloasă să mâncăm doar ouă mai mici.” Na soluția!
Concluzia e că, de acum, când mai mergeți pe la Kaufland/Penny/Billa/Profi/Piață să vă uitați la oo, să vedeți cifra magică! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu