duminică, 18 decembrie 2011

Ce înseamnă să lupți?

Când ajungi la capătul puterilor dar continui să mergi, înseamnă că îți dorești acel ceva cu adevărat. Să lupți după ce ai rămas fără arme și fără baterie înseamnă ceva. Nu credeți? Atunci când omul luptă cu toate forțele sale și lasă deoparte tot ceea ce e în urmă de dragul clipelor plăcute, nu o face în zadar. O face cu un motiv; o face pentru că asta simte și pentru că știe că așa este cel mai bine.
Să dăm un exemplu, puțin deplasat de realitatea pe care vreau sa o înfățișez, dar cu același mesaj. Pe câmpul de luptă soldatul x cade la pământ. Rămâne fără arme, e rănit, și nu mai are deloc forță în el. Inamicii l-au doborât și și-au făcut toate mendrele cu el. Comandantul îi orodonă să se ducă acasă, unde se va vindeca și totul va revenii la normal. Îi spune că mai rău își face însăși dacă stă rănit pe câmpul de luptă și, în același timp, îi face rău și comandantului, pentru că trebuie mereu să fie cu ochii pe el, să îl aibă în grijă. Și soldatul nostru x nu vrea și nu vrea să plece. Spune că, deși a trecut prin momente grele și oribile pe câmpul de luptă, cel mai mult a rămas cu momentele de victorie, pe care nu le va uita niciodată. Mai zice că nicăreri nu e mai bine ca pe câmpul de luptă, în ciuda celor întâmplate. El e convins că după atâtea înfrângeri trebuie să vină și o victorie, victoria cea mare, care va merita întru totul cele suferite. Ce părere aveți voi despre el? Mie mi se pare un soldat care știe ce vrea și nu nenunță în ciuda tuturor impedimentelor.
Așa că, atunci când un om, din viața ta cotidiană, luptă din suflet pentru ceva anume, nu-l înlătura. Bucură-te că, deși e la pământ, el tot nu renunță la ceea ce vrea și iubește cu adevărat!


5 comentarii:

  1. Nu renunta puiule. Ai sa vezi ca dupa un timp, dupa aceste clipe de razboi, totul o sa fie exact cum ne-am dorit.
    Te iubesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu, gandesc prost, la fel ca toti de-o "schioapa" cu mine. Eu una am impresia ca soldatul e putin cu capul. Daca sunt ranit, de ce sa lupt...de ce sa-mi dau viata? Pentru ce?
    Daca stai si te gandesti, eroii cazuti la datorie sunt pomeniti pe 1 Decembrie, dar numai asa, sa fie...nu pentru ce au facut ei sau ce au facut ei pentru noi.
    Si oricum toti ne batem joc de tara, oameni, credinta si traditii!
    Oricum, tu lupta in continuare!
    Pupicei:*

    RăspundețiȘtergere
  3. @Mary
    Da, probabil ca soldatul e putin cu capul, recunosc ca uneori sunt asa. Numai ca nu ma referam strict la un soldat; prin el am vrut sa arat oamenii care lupta pentru ceea ce au in minte bine definit. prin arme si rani am vrut sa arat vorbele celor din jur si ceea ce fac ei cand te demoralizeaza, prin lupte ma refeream la certuri si prin inamici vroiam sa spun toti cei care iti pun piedica.
    eu oricum am sa lupt mereu!
    multi pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Oricum, eu ştiu că eşti o luptătoare! Ştiu că poţi trece peste toate!
    Sunt alături de tine!
    :x

    RăspundețiȘtergere